TurkCyberTeam Hoşgeldiniz

İçerikleri Görmek İçin Lütfen Üye Olunuz.

Google’ ın Tarihçesi

Piri Reis

Mevzu Bahis Vatansa Gerisi Teferruattır.
Yönetici
MilliSavunma
Moderatör
#1
Larry Page ve Sergey Brin başlangıçta tez çalışması olarak BackRub adlı bir arama motoru üzerinde çalışmaya başladılar. Amaçları dev bir bilgi yığını olan interneti bölümlemek ve arananları daha kolay bulunabilir bir hale getirmekti. Bunun için yeni bir teknoloji geliştirirler. Bu teknoloji, interneti klasik motorlara göre daha farklı bir şekilde inceliyordu. Bu yüzden kısa sürede adları tanınmaya başladı. Google başlangıçta google.stanford.edu adresinde faaliyete geçti ve depolama için kullanacakları terabytelık diskleri Larry’nin yurt odasına koyuyorlardı. Bu arada da tasarılarını ticari hayata geçirmek için girişimci aramaya başladılar.




İlk Google Sayfası
Yahoo’nun kurucusu David Filo ile bir görüşme ayarlanır. David onlara tasarılarını geliştirmelerini ve belirli bir noktaya geldikten sonra müşteri aramalarını tavsiye eder. Büyük şirketlerin ilgilerini çekemeyeceklerini anlayan ikili kendi başlarına devam etmeye karar alırlar. Ama bu seferde veri merkezi kurarken kullandıkları kredi kartları başlarına dert olmaya başlar.

Bu sırada Sun Microsystems’in kurucularından Andy Bechtolsheim kendileriyle görüşmek ister. Fikri beğenir ve çok acelesi olduğundan Google adlı şirkete 100.000 dolarlık bir çek yazar. Ama böyle bir şirket var olmadığından parayı bir süre tahsil edemezler. Daha sonra yakınlarından topladıkları 1 milyon dolar sermaye ile 7 Eylül 1998 de bir arkadaşlarının garajında Google’ı kurarlar. Aynı yıl PC Magazine adlı derginin Google’ı en iyi 100 site arasında göstermesi ve yılın en iyi “arama motoru” seçmesi arama motorunun tanınırlığını katlamıştır.
Google Teknolojisi
Google’ın arama teknolojisi ve kullanıcı arabirim tasarımı Google’ı günümüzün ilk-nesil arama motorlarından farklı kılar. Sadece anahtar sözcük veya meta arama teknolojisi kullanmak yerine, Google en önemli sonuçları ilk getiren, gelişmiş PageRank™ teknolojisine dayanır.

PageRank ağ sayfalarının önemini nesnel bir ölçeğe uyarlar; bu 500 milyon değişken ve 2 milyar terimden oluşan bir denklemin çözülmesiyle hesaplanır. PageRank ağın çok sayıda bağlantılı yapısını düzenleyici bir araç olarak kullanır. Doğal olarak, Google, Sayfa A’dan Sayfa B’ye kurulmuş her bağlantıyı, Sayfa A’dan Sayfa B’ye bir “oy” olarak yorumlar. Google bir sayfanın önemini aldığı oylarla belirler. Google ayrıca oyu veren sayfayı da inceler.

Google’ın karışık ve kendi kendileştirilmiş arama yöntemleri, insan müdahalesine engel olur. Diğer arama motorlarından farklı olarak; Google, hiç kimsenin daha yüksek listeleme yapamayacağı ve ticari amaçla sonuçları değiştiremeyeceği bir şekilde yapılandırılmıştır.
PageRankTM Nedir?
PageRank TM (sayfa değeri) Google’ın aranan siteye koyduğu kendi içerisinde denklem ve hesaplama formülü bulunan sayfa oyu değeridir. Bu değer 0 ile 10 arasında değişir. Basit bir mantıkla sitenin ziyaret edilme yüzdesi ve var olan web sitenizin başka web sitelerinde linklerinin bulunması, bu bulunan linklere bağlı olarak, linkinizin bulunduğu web sitesinin sizin web sitenizin içeriği ile benzerlik göstermesi yüzdelerinin birleşiminin matematiksel hesaplarla bir değer atanmasıdır. PageRank değeri 0 ile 10 arasında değişsede asla 10 değerini alamaz. Bunu matematikteki limit mantığı ile açıklarsak nasıl limit sonsuza giderken asla sonsuz olamazsa buda bu mantığa dayanır. Çünkü, pagerank değerinin 10 olması demek; dünya üzerinde aktif yayın yapan her web sitesinde sizin web sitenizin linkinin olması bununla beraber her web sitesinde bulunan içeriğin sizin web sitenizle %100 oranında ilişkili olması gerekir. Bir kıyasla PageRank değerini üreten Google kendi sitesi olan Google.com un bugun PageRank değeri 8.4 civarındadır.
 
Üst